Стати містом, комфортним для життя: Львів поділився «рецептом» з Черкасами

Львівська делегація сьогодні перебуває в Черкасах. У межах програми з обміну досвідом між містами Urban Talks, фахівці міськради презентували місцевим мешканцям найуспішніші практики Львова у сфері розвитку, а також поділились дієвими шляхами вирішення найпоширеніших міських проблем.


Захід розпочав міський голова Львова Андрій Садовий. Він, зокрема, презентував місцевим мешканцям найвдаліші проекти, які вдалося втілити в життя у Львові впродовж останніх років. Опісля, наголосив на важливості написання стратегії ідентичності міста. «Якщо ти не пропишеш для себе велику амбітну ціль, ти її ніколи не досягнеш, — каже Андрій Садовий. — Та важливо розуміти: успішною така стратегія може бути лише тоді, коли її пише і реалізовує одна команда. Замовлення стратегії в зовнішнього інституту не працює».

Тему необхідності правильного стратегічного планування продовжив директор комунальної установи «Інститут міста» Олександр Кобзарев.

«Розповім на прикладі супермаркету, — почав фахівець. — Скажімо, вас попросили купити щось одне, а ви, пройшовши між рядами, купили щось геть інше. Чому? Бо супермаркет стимулює імпульсивні купівлі. Те саме відбувається й у житті: воно постійно підкидає нам спокуси та перепони. Щоб не забувати, що ми маємо купити в магазині, потрібно складати список. Стратегія — це той же список, лише — для міста. Якщо ми маємо дороговказ, то наш шанс не збитися з дороги — значно вищий, аніж без нього».

Олександр Кобзарев також підкреслив, що стратегія повинна бути інструментом, який формує місто, працює на нього та слідує його основній меті й пріоритетам. «Важливо — лише правильно їх розставити», — додає він.

Опісля заступник міського голови з питань розвитку Андрій Москаленко розповів, яким чином сформувати в місті екосистему, комфортну для роботи талановитої молоді та створення стартапів. За його словами, є 2 основні індикатори, за якими можна визначити успішність розвитку міста. Перший — це коли місцеві мешканці не виїжджають з нього в пошуках кращої долі. І другий — коли до міста приїжджають кваліфіковані, талановиті та амбіційні люди з інших міст чи країн.

«Чому? Бо це означає, що їм комфортно тут жити, і що вони можуть повністю реалізувати себе в цьому місті, — підкреслив Андрій Москаленко. — У нашому місті живе 150 тисяч студентів — наймобільніша категорія населення. Ще близько 150 тисяч — щоденно в’їжджають до Львова та виїжджають з нього. Наше місто постійно „дихає“, й адміністративні межі — це вже давно не межі». Заступник мера також акцентував на важливості залучення місцевих мешканців до прийняття міських рішень та необхідності врахування інтересів усіх категорій містян при плануванні громадських просторів.

Про найцікавіші архітектурні проекти, реалізовані у Львові впродовж останніх років, а також цінність відкритих архітектурних конкурсів для міста продовжив Мар’ян Кардаш, який працює в команді з головним архітектором міста Юліаном Чаплінським. Фахівець, що, власне, займається організацією міських конкурсів у цій сфері у Львові, наголосив на тому, що така практика наразі лише починає завойовувати своє місце в Україні, однак — уже добре прижилась у Європі впродовж останніх років.

«Що таке, власне, архітектурний конкурс? Це демократичний шлях знайти найкраще творче рішення, — зазначає архітектор. — Ми у Львові почали інтенсивно втілювати цю практику в 2015 році. Якщо підрахувати показники за останній рік, то в Україні загалом відбулось 160 конкурсів. Натомість, лише в одному польському місті Вроцлаві — 168. Тобто, Україна лише починає освоювати цю практику». Серед основних переваг проведення архітектурного конкурсу фахівець називає зменшення ризику так званої «антизабудовної війни», особливо — при плануванні проектів загальноміського значення. Також, на його думку, це знімає напругу та легітимізує ухвалене рішення в очах багатьох критично налаштованих людей. До того ж, йдеться про колегіальне ухвалення рішення, а не одноосібне. І зрештою — це «соціальний ліфт» для молодих фахівців, у яких є цікаві ідеї та нестандартне бачення.

Дискусійний день у Черкасах завершив директор ЛКП «Львівське конференц-бюро» Андрій Павлів — виступом, присвяченим сфері ділової гостинності. Він, зокрема, зазначив, що конференц-індустрія — не просто складова туризму, а й та потужна економіка, яка приносить прибутки, нові знання та експертизу й імідж для міста.

«З усіх туристів, які відвідують місто, лише 3% - це бізнес-туристи. І наше завдання — цю частку збільшити, — каже Андрій Павлів. — Чому? Вони користуються тією ж інфраструктурою, що й відпочинкові туристи, але вимагають більшої якості та вищого комфорту, відтак — витрачають за час свого перебування в місті більше коштів. Це економічний ефект. Скажімо, в Берліні йдеться про різницю в близько 4,5 рази. Та крім економічного ефекту, вони приносять нові знання та експертизу і підвищують імідж Львова на світовій карті ділової гостинності».

Нагадаємо, Urban Talks Львів & Черкаси — це дискусійна платформа, спрямована на пошук дотиків партнерства та обмін корисним досвідом між двома містами. Це вже 17-те місто в межах проекту: йому передували Рівне, Житомир, Чернівці, Тернопіль, Луцьк, Івано-Франківськ, Ужгород, Краматорськ, Слов’янськ, Запоріжжя, Маріуполь, Нікополь, Дніпро, Херсон, Миколаїв та Хмельницький.

Найпопулярніші новини сьогодні

Сьогодні
15 Грудня, 2018 Субота
14 Грудня, 2018 П'ятниця
13 Грудня, 2018 Четвер
більше новин