У Львові підписали Меморандум, який дає старт розробці нової стратегії розвитку, що базуватиметься на концепції креативного міста Ганна Пищула

Сьогодні у Львівській міській раді відбулось підписання меморандуму щодо співпраці з розробки стратегії прориву міста Львова до 2027 року. Метою цього Меморандуму є встановлення процедури взаємодії, зміцнення ділових зв’язків та розвитку взаємного співробітництва між Громадською організацією «Креативне місто», ТОВ «Прорив» та комунальною установою Інститутом міста.


Упродовж останніх двох років група ініціативних львів'ян - підприємців, науковців, громадських діячів - шукали нову, проривну візію розвитку Львова, котра б дала можливість якісно змінити життя усіх львів'ян, а не лише окремих сфер економіки. Візію креативного міста, або ж Міста гідних, схвалила Рада конкурентоспроможності при Львівській міській раді (дорадчий орган, створений спеціально для контролю за дотриманням мерією виконання стратегії Львова).

Фото - Олександр Мазуренко

«Багато хто з вас чув про стратегію конкурентоспроможності, вона є успішною і напевно всі бачать сьогоднішні результати. На сьогоднішній день Львів – один із лідерів розвитку туризму. Львів – відомий тепер IT- центр і ми маємо фантастичну IT-Арену. Кількість туристів виросла більш, ніж в 5 разів. Чисельність людей, які працюють в сфері IT, виросла більш, ніж в 3 рази. У сфері гостинності – так само більш, ніж в 3 рази чисельність виросла.

Я думаю, за оцінками експертів, ми, за останні 7 років, створили 30 тисяч робочих місць пов’язаних з IT і сферою гостинності. Це надзвичайно успішна стратегія, яка була реалізована, і секрет її успішності полягає в тому, що ми співпрацювали з усіма середовищами. Це була спільна стратегія з університетами, бізнес-асоціаціями, тому маємо такий фантастичний успіх. Чи задоволені ми результатами? І так, і ні. Так, тому що це фантастичний результат, жодне місто не має такого прогресу. Ні, бо ми хочемо більших результатів та прогресу. Саме тому ми готуємо нову стратегію прориву, креативного міста, бо ми віримо в те, що креативність львів’ян допоможе нам зробити новий стрибок, подібний до того, який ми робили швидше», - розповів Олександр Кобзарев, директор КУ «Інститут міста».

За словами Павла Шеремети, партнера майстерні стратегій «Прорив», Львів постійно творить креативні простори, а стратегія розвитку міста розпочалася ще у 1256 році князем Данилом і від тоді вона активно  впроваджується.

Фото - Олександр Мазуренко

«Львів постійно творить креативні простори. Це ми робитимемо далі і у цей процес повинні бути залучені всі. Розробка і втілення стратегії – це одночасні процеси. У такому режимі рухаємося і ми. Я бачу новий крок вперед, дякуючи стратегам, які розробили стратегію, і дякуючи владі, яка посприяла впровадженню попередніх стратегій.

Попередня стратегія конкурентоспроможності вибрала два кластери. Ми вважаємо, що потрібно рухатися далі і варто дивитися на крос-кластерні речі. Всі ми зробили дуже багато протягом останніх 10 років, але зробимо ще більше за наступні 10, працюючи по течіях, які є клос-кластерні: довіра, підприємництво, креатив та освіта», - зазначив управляючий партнер майстерні стратегій «Прорив» Павло Шеремета.

Присутній під час підписання Меморандуму Марк Зархін, член Ради конкурентоспроможності, наголосив що міста, які не концентрують увагу і не сприяють креативним людям, є неуспішними.

Фото - Олександр Мазуренко

«Креативність не є стратегією розвитку певної галузі. Це стратегія розвитку людей, нас з вами. Вона є важливою, адже міста, які базовані на принципах розвитку креативності та інноваційності, живуть гідним заможним життям. Мова йде про те, щоб місто не було бідним. Іноді пишаємось тим, що долучаємо до його розвитку інвесторів, бо «тут недорого». А це погано. Ми повинні бути заможним містом, в якому люди добре заробляють, і можна так зробити саме завдяки цій стратегії, залученню містян та міської адміністрації, завдяки спільній співпраці. Бо нам це потрібно», - додав Марк Зархін, ресторатор, член Ради конкурентоспроможності.

Отож, візія стратегії прориву міста Львова до 2027: Місто гідного життя, базованого на довірі, чесності, взаємоповазі та взаємодії, що веде до добробуту, самореалізації та суспільного блага через розвиток креативності - творення нових ідей і знань та їх впровадження.

Креативне місто - концепція розвитку міст, яку узагальнив наприкінці 1980-их років британський науковець Чарльз Лендрі, а після цього розвинули соціологи та економісти з різних країн світу. Концепцію втілюють у життя понад сто міст світу, наприклад: Дублін, Сан-Франциско, Портленд, Ванкувер, Ханой, Тель-Авів, Катовіце та інші.

Концепція передбачає створення умов для високої концентрації творчих людей та інтелектомістких галузей економіки, які за рахунок продукування ідей та інновацій, а також поширення європейських цінностей (довіра, взаємодопомога, толерантність тощо) змінюють не лише економіку, але й спосіб співіснування людей та організацій. Зазвичай у таких містах суттєво зростає рівень життя, мінімізується корупція, вони стають помітними на регіональних та глобальних ринках праці та інноваційних технологій.

Найпопулярніші новини сьогодні

21 Квітня, 2018 Субота
20 Квітня, 2018 П'ятниця
більше новин