Львів туристичний: як змінилося місто у 2017 році. Основні показники Прес-служба ЛМР

Вчора, 26 грудня управління туризму, ЛКП «Центр розвитку туризму м. Львова», Центри туристичної інформації прозвітували про діяльність за 2017 рік. Основними напрямками їхньої діяльності були маркетинг міста, покращення туристичної пропозиції, туристично-інформаційна інфраструктура, сервіс/послуги, освіта в туризмі, сполучення, а також об'єднання гравців ринку.


Фото: Олександр Мазуренко
Рейтинги Львова у 2017 році. Британське видання The Telegraph внесло Львів у рейтинг 12 місць світу, які обов'язково варто відвідати 2018 року. Львів опинився на 5-й сходинці (https://goo.gl/1FSWwX). Британська газета The Independent назвала Львів ідеальним місцем для проведення зимового відпочинку (https://goo.gl/gsCXPx). Також у іншому рейтингу Львів опинився на 2-му місці серед 26-ти європейських міст, де можна комфортно прожити місяць за менше ніж 600 фунтів стерлінгів (у Львові - 405,51 фунт стерлінгів/458,56 євро) (https://goo.gl/PVo2RF). За версією американського видання Business Insider ще у 2016 році, Львів посів перше місце серед найдешевших туристичних міст світу у 2017 році. Під час дослідження порівнювались вартість проживання у готелі, проїзд на таксі, а також харчування на двох (https://goo.gl/6iE455).

Маркетинг міста та дослідження ринку. Здійснюється управлінням туризму на ринках: основні ринки, I пріоритет: Україна, Польща, Німеччина, Австрія, США, Канада; основні ринки, II пріоритет: Білорусь, Великобританія, Прибалтика, Ізраїль: нові ринки: Китай, Франція.

Україна: участь в Харківському туристичному форумі, Харків, Україна - 20-21 квітня; представлення Львова на офіційній фан-зоні пісенного конкурсу Євробачення Eurovision Village, Київ, Україна - 4-14 травня; участь у Буковинському туристичному ярмарку, Чернівці, Україна - 14 травня; участь у виставці UITM, Київ, Україна - 3-4 жовтня; участь у виставці Тур Експо, Львів, Україна - 18-20 жовтня.

Фото: Олександр Мазуренко

Польща: участь у міжнародній виставці TT Warsaw, Варшава, Польща - 23-25 листопада; участь у міжнародній виставці «Ecogala», Жешув, Польща - 8-9 грудня.

Німеччина: участь у міжнародні виставці ІТB Berlin, Берлін, Німеччина - 8-12 березня; участь у 9-му з'їзді міст-партнерів Фрайбурга, Фрайбург, Німеччина - 23-24 червня.

Австрія: участь у міжнародній виставці Ferien-Messe Wien, Відень, Австрія - 12-15 січня; заочна участь у міжнародній виставці BTB - BUS TRAVEL BUSINESS MESSE WIEN, Відень, Австрія - 7-8 листопада.

США: участь у 14-й міжнародній виставці New York Times Travel Show, Нью Йорк, США - 27-29 січня; прийом фам-туру з США, 12 туроператорів - 21-24 квітня; прийом прес-туру з США, 11 блогерів - 16-19 травня.

Фото: Олександр Мазуренко

Канада: участь у Cobblestone Freeway Tours Travel Show, Едмонтон, Канада – 26 листопада; підтримка в організації Міжнародного фестивалю українського танцю та культури у Львові, 11-14 серпня, учасники: члени українських громад у Канаді, Аргентині, США, Великої Британії.

Великобританія: участь у міжнародні виставці WTM, Лондон, Великобританія - 6-8 листопада; прийом відеооператора з туристичної компанії Wild Fronties, Великобританія - 1 серпня.

Ізраїль: участь у 23-й міжнародній виставці IMTM - International Mediterranean Tourism Market, Тель-Авів, Ізраїль - 7-8 лютого; прийом прес-туру з Ізраїлю, 25 журналістів, дводенна програма у Львові, Трускавець - 21-26 квітня.

Китай:  участь у міжнародній виставці СОTТМ, Пекін, КНР - 29-31 березня; участь у міжнародній виставці ITB China, Шанхай, КНДР - 10-12 травня.

Франція: заочна участь у міжнародній виставці IFTM TOP RESA, Париж, Франція - 26-19 вересня.

Діяльність на перспективних ринках: участь у міжнародній виставці AITF, Баку, Азербайджан - 6-8 квітня, прийом знімальної групи з Сербії, оператор і репортер - 9-10 травня, прийом фам-туру з Норвегії, 5 туроператорів - 16-17 вересня, прийом фам-туру з ОАЕ, 11 туроператорів, Львів, Трускавець - 20-24 вересня, прийом фам-туру з Азербайджану і Туркменістану, 12 туроператорів, Львів, Трускавець - 28 травня.

ЛКП «Центр розвитку туризму м. Львова» проводить щоденні соціологічні опитування з метою виявлення відмінностей та запитів різних категорій туристів. Загалом було опитано 1 000 в’їзних туристів методом «face to face» (інтерв’ю) та розроблено QR коди, які розміщені на туристичних картах та путівниках міста. Основні місця проведення опитування – центр міста Львова, визначні пам’ятки та туристичні об’єкти, головний залізничний вокзал, аеропорт, туристично-інформаційні центри.

Аналізуючи дослідження, середня тривалість перебування туриста становить 4,4 дні, зокрема, американський турист відпочиває у Львові в середньому 9 днів,  німецький турист  - 5,5 дні, а польський  - 3,6 днів. Українці ж перебувають у Львові в середньому 3,9 дні. У 2017 році середня завантаженість готелів зросла на 20% і становить 80,1 %. 77,6% туристів приїжджає до Львова з метою відпочинку та розваг. 58% відвідують Львів вперше, що на 51 % більше ніж у 2016 році. Загальні витрати українського туриста під час перебування у Львові становлять 4 133 грн. (138 EUR), іноземного -  561 EUR. Індекс туристичної привабливості міста зріс з 4,6 у 2016 році до 4,8 у 2017 році (з максимальних 5-ти).

Покращення туристичної пропозиції. Розумні маршрути. У вересні 2017 року спільно з оператором мобільного зв’язку Vodafone та львовознавцем Ільком Лемком був реалізований проект «розумний» маршрут «Вперше у Львові». Маршрут візуалізується за допомогою кам’яних табличок з QR-кодами, розміщеними на хідниках біля культурних та історичних пам’яток. Доступний чотирма мовами: українською, англійською, німецькою, польською. Маршрут об’єднав 15  локацій. Відкриття відбулося 27 вересня.

У планах на 2018 рік спільно з Vodafone перекласти маршрут китайською і французькою мовами. Крім цього, розробити віртуальний квест-маршрут «У пошуках львівських левів» та мобільний додаток до нього. Управління туризму планує в червні 2018 року реалізувати унікальний туристичний маршрут «Зелена смуга»/«Green Line».

Дні європейської спадщини у Львові. 8-10 вересня команда Львівського туристичного офісу провела Дні європейської спадщини у Львові під темою «Пульс міста: фабрики, шпиталі та освітні заходи». Проект реалізовувався спільно з Німецьким товариством міжнародного співробітництва GIZ, яке цього року завершує свою діяльність в Україні.  У програмі Днів було проведено 45 заходів, серед яких  33 пішохідні екскурсії, 1 велоекскурсія, 9 лекцій, 1 виставка, 1 квест. До проекту було залучено більше 40 ініціативних екскурсоводів та львовознавців та 35 волонтерів. На екскурсіях, зазвичай закритими для відвідувачів закладами, та заходах було майже 700 мешканців та гостей міста.

Соціально-культурні проекти.

Інститут Суспільних Ініціатив. Проект «Створення мистецьких об’єктів вуличного мистецтва для туристичного маршруту у Львові» - 65 000 грн. Створення 6 муралів поза межами центру Львова в районі Підзамче, об’єднаних у новий піший туристичний маршрут «LvivWallking», розроблено путівник з описом маршруту.

Молодіжне об’єднання Граніт. Проект «Стіни говорять» - 35 000 грн.  Створення мистецьких об’єктів -  малюнків графіті на десятьох об’єктах.

Громадська організація «Українська спілка інвалідів - УСІ» - 20 000грн. Для людей незрячих та з важкими порушеннями зору одна пішохідна та чотири автобусні екскурсії поза центральною частиною Львова, звукозапис для озвучення історичної праці І. П. Крип’якевича «Історичні проходи по Львові» (30 годин).

Графіті-фестиваль «Алярм» - розвиток вуличного мистецтва. За підтримки управління туризму був проведений графіті-фестиваль «Алярм» 25-27 серпня. Участь у фестивалі взяли 60 митців зі всієї України, які нанесли малюнки у стилі графіті на опори на вулицях Луганська та Княгині Ольги.

Міжнародний день музеїв у Львові. В рамках проекту 18-31 травня були проведені заходи приурочені Львові. Міжнародному дню музеїв (18 травня). 2 тисячі відвідувачів впродовж двох тижнів – така статистика відзначення Міжнародного дня музеїв у Львові.Вперше для відвідувачів відчинив двері Музей міста, що у підземеллях Ратуші. Організатори у вигляді інтерактивного проекту і майстер класів продемонстрували відвідувачам, яким буде в майбутньому цей культурний та освітній простір. Також гостям пропонували проголосувати за те, яким має бути ідеальний музей, а також створити міні-експозиції та відчути себе у ролі авторів та організаторів виставки. За три дні Музей міста відвідали майже 600 осіб.

Всесвітній день туризму у Львові.  Цього року у програмі було 19 заходів та акція з вільним входом на Ратушу. Екскурсії та квести проводило 15 ініціативних екскурсоводів, які відвідало близько 500 осіб. Туристи, які завітали у цей день в Центр туристичної інформації мали змогу взяти участь у безпрограшній лотереї і виграти подарунки від партнерів.

Різдво у Львові.  Управління туризму організовує 3-6 січня ярмарок-обмін «Різдвяний книжковий ярмарок» в Італійському подвір’ї та благодійний збір дитячих книжок «Подаруй дитині книжку на Різдво». Крім того, розроблена візуалізація Різдва у Львові.

З травня по листопад 2017 року Музей Міста провів ряд заходів, серед яких виставки, лекції, майстер-класи, дискусії, екскурсії, кінопоказ тощо. Зокрема:         Інтерактивний проект «Музей, якого ще немає», Міжнародний день музеїв; «60-ий рік нашої медіа ери», Майстерня міста; Гостьова виставка від Музею історії електрифікації Львівщини; Екскурсії, Ніч у Львові; Виставка Петра Сметани “Міста, що зникають”, Дні європейської спадщини у Львові; Виставка Ольги Бабак «Реальність мінлива», Зустріч з організаторами Museum for change.

Загалом у всіх заходах взяло участь близько 1570 осіб.

Туристично-інформаційна інфраструктура. У 2017 році (з січня по листопад включно) до Центру туристичної інформації звернулось 74 823 осіб, з них 30 825 українців (41,2%) та 43 998 іноземців (58,8%) (статистика створена на основі усного опитування відвідувачів, які звернулись за туристичною інформацією). У порівнянні з 2016 роком (з січня по листопад включно) кількість проінформованих осіб збільшилась на 16,5% (загальна кількість 2016 року – 64 280 осіб, з них українців 36 433 осіб, іноземців 27 847 осіб).

Основними країнами походження відвідувачів Центрів туристичної інформації, окрім України, є Польща, Німеччина, Туреччина, Білорусь та США. Основними містами походження внутрішніх туристів у Центрах туристичної інформації є Київ, Львів, Дніпро, Харків та Одеса.

Третій рік поспіль Центр туристичної інформації отримує нагороду “Certifacate of Excellence” від Trip Advisor з рейтингом 4,5 з можливих 5.

Цього року зроблено ре-брендинг Центру туристичної інформації на пл. Ринок, 1 та Центру туристичної інформації в аеропорту. У Центрі тепер відсутній бек-офіс з приміщення і вся площа відведена для відвідувачів.

Цього року в Центрах туристичної інформації з'явились платні послуги, які запроваджені, першочергово, для підвищення якості надання послуг, оскільки тепер туристи в одному місці може отримати всі потрібні йому послуги. Головна мета: скоротити час пошуку туристом не тільки потрібної йому

На офіційному туристичному сайті міста Львова в рубриці В2В www.lviv.travel/ua/index/information/b2b щомісяця публікуються статистичні звіти відівідуваності Центрів туристичної інформації.

З метою щомісячного он-лайн підрахунку туристів та гостей міста, проводилися опитування  47 активних учасників: 33 готелі, 10 хостелів, 1 аеропорт, 3 центри туристичної інформації.

Управління туризму, спільно з оператором мобільного зв’язку Vodafone, розробило туристичний smart-маршрут «Вперше у Львові». Продовжено проект туристичного ознакування міста і туристичної навігації.

Сприяння підвищенню якості підготовки фахівців у галузі/освіта в туризмі.  Представники управління туризму, ЛКП «Центр розвитку туризму Львова», Центрів туристичної інформації протягом 2017 року брали участь у таких заходах: ECM Spring Meeting, Гданськ, Польща - 22-25 лютого; OTBF, Одеса, Україна - 6-7 квітня    ; Міжнародна Конференція щодо вдосконалення методів статистики у сфері туризму та впровадження рекомендованої ЮНВТО системи Сателітного рахунку, Київ, Україна, 3-4 жовтня; ECM City Cards Expert Meeting, Відень, Австрія - 5-6 жовтня; Львівський туристичний форум, Форум Центрів туристичної інформації, Львів, Україна - 18-20 жовтня; ЕСМ TIC Expert Meeting, Будапешт, Угорщина - 26-27 жовтня; HoReCa Show Lviv, 1-3 листопада; Туристичний бізнес-форум, Запоріжжя, Україна - 16-17 листопада; 3rd Industry Forum, Карпач, Польща - 7-9 грудня.

Команда Львівського туристичного форуму щорічно проводить Львівський туристичний форму і Форум Центрів туристичної інформації. Було залучено понад 250 експертів індустрії гостинності. На форумі були присутні представники 16 областей.

Проекти «Рецепти гостинності», «Львів: від легенд до історичних фактів».

Сполучення. Авіасполучення. У 2017 році ДП «МА «Львів» ім. Данила Галицького» розширило географію польотів зі Львова до міст Брешія (Італія) Вроцлав (Польща), Берлін  (Німеччина), Познань (Польща), Бидгощ (Польща), Мілан. Кількість напрямків у 2017 році – 33, що на 9 більше ніж у 2016 р. Кількість авіакомпаній у 2017 році – 19, на 2 більше ніж у 2016 р. Залізничне сполучення. В серпні був відкритий новий залізничний маршрут сполученням Львів-Краків та Львів-Варна з червня.

Об'єднання гравців ринку. У 2017 році проведено 5 зустрічей з туристичним середовищем; 5 засідань громадської ради при управлінні туризму; проведено B2B-Networking Tourism (11 грудня) – подію-майданчик для спілкування туристичного середовища з потенційними партнерами. Ведеться постійне інформування про події, новини галузі, туристичні виставки та проекти ЛМР у галузі туризму та промоції, проведення експертних опитувань тощо, шляхом розсилання повідомлень електронною поштою; надається можливість представлення матеріалів та пропозицій представників туристичного бізнесу Львова на виставках та інших промоцій них заходах у Львові та за кордоном.

Загалом на виконання Програми розвитку туризму у 2017 році використано 3 920 000 грн. З них фінансова підтримка ЛКП «Центр розвитку туризму м. Львова» становить 2 705 000 грн., фінансова підтримка переможців конкурсу соціально-культурних  проектів - 120 000 грн.

Найпопулярніші новини сьогодні

23 Квітня, 2018 Понеділок
більше новин