Виконавчий комітет затвердив рішення про Стратегію розвитку Музею народної архітектури та побуту у Львові імені Климентія Шептицького до 2027 року Уляна Шпуляр

Сьогодні, 17 листопада, під час засідання виконавчого комітету прийняли рішення Про затвердження Стратегії розвитку Музею народної архітектури та побуту у Львові імені Климентія Шептицького до 2027 року. Ця ухвала полягає у визначенні стратегічних цілей, пріоритетів, напрямів і конкретних проектів, які сприятимуть забезпеченню оптимально сприятливих та ефективних умов для всебічного розвитку унікального музейного закладу.


«Цьогоріч, 3 березня ми приймали, власне, перше рішення, яким ми дали старт розробці цієї стратегії. Власне, з цього моменту ми провели досить багато обговорень. Під час різного виду обговорень, ми знайшли досить багато ключових викликів, за якими потрібно знаходити відповіді на процес стратегії. Окрім того, ми провели консультації із настоятелем отцем Никанором, з Владикою, з отцем Юстином, який в той час очолював.

Також скажу, що протягом тривалого часу працювала робоча група, створена за розпорядженням міського голови, де також в складі робочої групи був Владика. Крім того, ця робоча група працювала за підтримки Митрополита.

І я закцентую декілька ключових моментів, які є у стратегії, оскільки стратегія – це є ключовий документ до 2027 року. Ми розглядаємо музей, власне, як відкритий публічний простір громади міста, вагомий культурно-освітній, науковий центр з вивчення та популяризації національної спадщини.

Щодо пріоритетів, які ми вбачаємо для розробки до 2027 року: це є збереження унікального історичного середовища просто неба, це є розвиток музею як інтерактивного центру, традиційних мистецтв та ремесл, підтримка і розвиток неформальної культурної освіти, актуалізація культурно-пізнавальних заходів із залученням до них якомога більшої кількості учасників, реалізація міжнародних та власних проектів, розбудова партнерської мережі (меценатів, спонсорів, співтворців та співреалізаторів різноманітних культурних проектів), розробка маркетингової стратегії. Одним з пунктів це є підготовка договору про довгострокову співпрацю із Святоіванівською Лаврою.

Ми визначили три блоки розвитку музею. Одним з блоків є стратегічна мета «Реставрація і збереження», де є кілька ключових моментів, на які я зверну вашу увагу, це збереження до 2027 року всі відновленні пам’ятки народної архітектури, зведені нові об’єкти для розширення експозиції, покращено інфраструктуру, будівництво давнього ремісничого містечка.

Другий блок, критично важливий в межах цієї стратегії, - це є стратегічна мета «Музей – науково-освітній простір», тобто це є: музей – науковий центр, ми говоримо про музей – центр культури, місце проведення культурних заходів. Ми знаємо, що музей є центром, де на Великдень, де на багато свят збирається велика кількість людей, де пізнають українські традиції саме через музей. Ми говоримо про музей, як освітній центр, який має ставати центром зосередження університетів, шкіл і різних активностей. Музей – активний член музейних товариств та авторитетний партнер у міжнародних грантових проектах. Зараз музей організовує декілька міжнародних проектів.

Третій блок – це є Стратегічна мета «Якісні послуги відвідувачам музею». Ми говоримо про сучасний інформаційно-освітній центр та новий адміністративний корпус, реконструкцію співочого поля, транспортну доступність, проект «Живий музей», Віртуальний музей і безперечно, що музей має бути і є екологічним парком сімейного відпочинку. В стратегії визначено конкретні речі, які ми плануємо досягнути до 2027 року. Досить багато ми мали різних обговорень і вийшли на досить оптимальний документ, який має давати новий поштовх для розвитку цієї локації, як однієї з ключових не лише у Львові, але і в Україні»,- зазначив Андрій Москаленко, заступник міського голови з питань розвитку.

«Це унікальна територія, яка має дуже велику кількість відвідувачів і дуже багато людей ходять в різні храми, які знаходяться на території Шевченківського гаю»,- додав Андрій Садовий, міський голова Львова.

«Музей народної архітектури та побуту у Львові імені Климентія Шептицького (надалі – музей) – відкритий публічний простір громади міста, вагомий культурно-освітній, науковий центр з вивчення та популяризації національної спадщини, а також улюблене місце проведення вільного часу львів’ян та туристів.  

Музей – місце збереження і розвитку спадщини та духовних надбань митрополита Андрея та архімандрита Климентія Шептицьких. 

Музей – це уже своєрідний бренд Львова, оскільки він є активним учасником численних загальноміських соціокультурних проектів, а програма багатьох туристичних груп обов’язково включає відвідини скансена з метою якомога ближче пізнати традиційну матеріальну і духовну культуру Західної України. 

Музеї у сучасному суспільстві розглядаються, як невід’ємна складова його соціокультурного простору, і це змушує постійно відпрацьовувати такі форми музейної діяльності, які мали б підсилювати роль музею як соціальної інституції, сприяти духовному збагаченню суспільства, утвердженню його гуманістичних цінностей та інтеграції національної спадщини у світову культуру. Відтак таке зростання культурологічної ролі музеїв та їх впливу на сучасне життя суспільства спонукають до пошуку нових форм взаємодії між музеєм та відвідувачем, шукаючи балансу між суспільним запитом і культурною пропозицією.

Саме тому в основу розробки стратегії розвитку музею були закладені результати соціологічних опитувань, виконаних у рамках проекту ЮНЕСКО із залученням українських та іноземних фахівців. Як наслідок, ми дістали комплексне бачення того, як має жити та розвиватися музей і, відповідно до сформульованих цінностей, місії та візії визначили основні пріоритети на майбутнє», - додав Андрій Москаленко.

Найпопулярніші новини сьогодні

13 Грудня, 2017 Середа
12 Грудня, 2017 Вівторок
більше новин